Sumpan, ser man sedan dör man

Tja (igen)!
Nu ska jag lägga mig i ett varmt bad & läsa NO. Shiiet vad jag ska nöta! Sedan ska jag sova, för imorgon är det Nationella, uppsatsen.. Måste gå igenom alla olika texttyper innan också, typ krönika, novell, debattartikel osv! Men det löser sig.. 
   Tänkte gå till SYO imorgon också och välja gymnasium. Har redan klickat in några val, men inte bekräftat eller vad man ska säga :) och efter skolan blir det ingen träning............ Ska plugga & dra till hökis? Men guys, nu ska jag bada! PUSSSS


Ack, Sundbyberg - Oskar Linnros (fd Kihlen i Snook :/)


Kommentarer
Postat av: YASMIN

Hej där!

Jaha, så du tänkte också börja på Östra Real sam-juridik? Coolt! Var också på deras öppet hus och diggade skolan som fan. Dock så har jag (och du) det där problemet som är så sjukt frustrerande. Ringde för att boka en prova på dag, men enligt kvinnan jag pratade med så hade de inte något sådant eftersom skolan "är för stor". Dumt. Valde ändå Östra som första handsval och Didaktus teoretiska som tvåa. Ifall vi inte blir tagna som första handselever, hamnar vi på reservlistan och då har vi en chans att komma in - om vi har höga betyg jah. Har du bra betyg? Om inte, kämpa på! (:



Kram kram, hoppas vi ses!

2010-02-10 @ 20:39:00
URL: http://yasseh.blogg.se/
Postat av: YASMIN

Det är det som är problemet med Östra Real. Är ju värsta snobbstället. Kommer man verkligen passa in där? Är själv uppvuxen i en förort, Alby vars fördomar bara sväller. Och så är jag inte etnisk svensk heller. Fast jag vet att det kommer bli nyttigt för mig och eleverna på den skolan att få lära känna varandras kulturer och dessutom gillar jag utmaningar och äventyr haha.



Ja, jag snackade också med en kille, har för mig att han hette Carlos något(?) Hur som helst... Han rekomenderade skolan och läste också juridik. Han var super nöjd, sa att jag skulle bli bjuden till alla fester (haha), att stämningen i skolan är bäst osv...

Men gå efter magkänslan, för att ifall du väljer östra real som etta och exempelvis didaktus som två, så kommer du förmodligen börja didaktus och hamna på reservlistan för östra. Om du sedan kommer in på östra och lämnar didaktus, kan du inte gå tillbaka till didaktus för att "du har förlorat din plats" = en annan person har fått den. Så försök att välja rätt. Hoppas ändå att du börjar Östra, skulle ha varit roligt att lära känna en söt, social tjej som dig.



Kram! (:

2010-02-10 @ 21:59:24
URL: http://yasseh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (endast jag som ser)

Har du en blogg?:

Lämna en kommentar:

Trackback
RSS 2.0