Lillasyster = Lillgammal? -Ja.

Min lillasyster Nora är 6 år gammal, men pratar som hon vore 33. Ibland är det gulligt men ibland blir man bara irriterad. Hon är klok som en bok helt enkelt., hahah. Kolla bara hur hon snackar; (ni som inte känner henne kanske inte förstår, men don't worry)

Nora: Men guuud, ditt rum är så stökigt att man inte kan gå in i det?!
Jag: Ja, fast det kanske inte är meningen att du ska gå in heller .. ?
Nora: Ehh, tror du jag ens VILL gå in i ditt äckliga rum eller?
(typ hej, min lillasyster ägde just mig, eller något? illa!)
 
Pappa tar fram kläder åt Ludwig, min lillebror som är 4 år, men Ludwig vill inte ha på sig jeans.
Ludwig: PAPPAAAAA, jag vill ha shortsen!
Pappa: Men Ludwig, dom sitter för tight i midjan..
Ludwig, Men buhuuuuuuuuu..
Nora: Alltså Ludwig, du får ju såklart använda shortsen om du vill, liksom du bestämmer själv om dom är för små eller inte.

Pappa ska dyka i och hämta en boll i vattnet som ett barn tappat i, Nora står kvar på bryggan med barnets pappa.
Nora: Alltså pappa har blivit mycket piggare sedan han gick ner så mycket i vikt! Han simmar verkligen jättesnabbt nu, kolla!
Barnets pappa: ?

Satt & kollade på Let's dance med Nora, någon har en fin klänning..
Nora: Aaaaaaaaw, titta vilken underbar klänning Nelly, Näääej!
(hon använder så mobbade ordval, inte ba; kolla klänningen nelly, fin!?)

Aja, haha helt meningslöst inlägg för er "utomstående", man fattar mera om man träffat den lilla korven !

Kommentarer
Postat av: Ida

haha!! :) fin blogg ... kram

2009-08-29 @ 16:24:24
URL: http://layide.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (endast jag som ser)

Har du en blogg?:

Lämna en kommentar:

Trackback
RSS 2.0